Elektromos kerékpár garancia
Amennyiben az elektromos kerékpároddal kapcsolatban probléma lép fel, és úgy gondolod, hogy garanciális problémáról van szó, haladéktalanul fordulj hozzánk ügyfélszolgálati elérhetőségeinken! Ne feledd: a megfelelő karbantartás hiányából és a nem rendeltetésszerű használatból fakadó problémákra, illetve a kopóalkatrészekre nem vonatkozik a garancia! Erről szóló blogbejegyzésünkben, illetve kicsivel lejjebb erről bővebb információkat találsz. Szintén érdemes elolvasnod a kerékpár téli tárolásáról szóló írásunkat, ami rengeteg hasznos információt tartalmaz a bringa megfelelő karbantartásával kapcsolatban, felsorolva olyan hibákat is ennek kapcsán, amik garanciavesztéshez vezethetnek.
A jótállási és szavatossági jogokkal kapcsolatban teljes körű tájékoztatást az Általános szerződési feltételeinkben találsz.
A kerékpárokat 90%-ban összeszerelve szállítjuk. Amennyiben nem rendeled meg a kerékpár összeszerelési szolgáltatásunkat, akkor is neked csak az utolsó néhány, egyszerű lépést kell elvégezni. Az összeszerelés lépéseit megtalálod a kerékpárokhoz küldött (magyar nyelvű) kézikönyvben, valamint az összeszerelésről videós útmutatót is találsz oldalunkon minden kerékpárhoz. Vedd figyelembe, hogy az összeszerelés során a kerékpárban keletkezett sérülésekre, problémákra a garancia nem terjed ki!
Minden esetben ellenőrizd, hogy minden csavar meg van-e húzva, valamint ellenőrizd a fék és a váltó beállítását is! Amennyiben bizonytalan vagy azzal kapcsolatban, hogy képes vagy-e összeszerelni a kerékpárt, inkább fordulj szakember segítségéhez!
Mi nem számít garanciális hibának?
Az alábbi felsorolás nem terjed ki minden eshetőségre, de igyekeztünk összefoglalni a tipikus eseteket, amikor jellemzően nem a termék minősége okozza a problémát (tehát garanciális esetről beszélünk), hanem a felhasználásból fakadó gondatlanság vagy egyszerűen csak használati amortizáció.
- A kerékpárt házilag szeretnéd megjavítani, vagy épp valamilyen funkcióját felturbózni, módosítani, de a folyamat során kárt teszel benne.
- A külső és belső gumi kopása, illetve valamilyen külső behatás miatti sérülése (kátyú, megpadkázás, illetve szög, tüske és barátai).
- Az első és hátsó felnik deformációja (felütés, nyolcas stb.).
- A lánc illetve vezetékek szakszerűtlen javítása vagy épp durva külső behatás miatti szakadása, felcsavarodása.
- A váltó és fék elállítódása a használat során a bowdenek megnyúlása miatt.
- A kerékpár kézikönyvében előírt karbantartási műveletek elmulasztása vagy nem megfelelő elvégzése (pl. a teleszkóp nem kap megfelelő és rendszeres tisztítást és zsírozást, ezért tönkremegy).
- Bármilyen egyéb kopás, a festés sérülése, és minden olyan sérülés, ami a normál, természetes használat során keletkezik.
- Nem rendeltetésszerű használat: minden olyan sérülés, ami a nem normál, természetellenes használat során keletkezik (downhill, ugratás, lépcsőzés stb.)
Garancia időtartama
A jótállás időtartama fogyasztónak minősülő vásárlók esetén:
- 10 000 forint - 249 999 forint értékű termék esetén 2 év,
- 250 000 forint vagy afölötti értékű termék eseték 3 év.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetén a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év.
A garanciális igény érvényesíthetőségének határideje a termék kézhezvételétől (futár esetén a kiszállítás, személyes átvétel esetén az átvétel dátuma) számítódik.
Garanciális alkatrészek és ügyintézés menete
A garanciális ügyintézést megkönnyíted, ha rögtön az első megkereséskor csatolsz fotó(ka)t és/vagy videó(ka)t a fennálló problémáról. Amennyiben ez alapján úgy látjuk, hogy valóban garanciális problémáról van szó, és a hiba házilag vagy egy hozzád közeli szakszervizben is javítható, postai úton haladéktalanul cserealkatrészt küldünk, illetve finanszírozzuk a kerékpár javíttatásának költségeit. Amennyiben a hiba eredete nem megállapítható a felvételek alapján és/vagy az általad kiválasztott szakszerviz nem vállalja a javítást, a terméket vissza kell küldened hozzánk, és mi szakértő segítségével kivizsgáljuk, hogy valóban garanciális problémáról van-e szó, és a javítást is mi intézzük.
A garanciális ügyintézés során legtöbb esetben közvetlen kapcsolatot létesítünk a kerékpár gyártójával, és vele együttműködve dolgozunk a probléma mielőbbi elhárításán.
Az alábbi táblázatban összefoglaljuk a garanciális alkatrészekre és a meghibásodás esetén az ügyintézés menetére vonatkozó legfőbb tudnivalókat. A hibakódok listáját megtalálod a kerékpárhoz mellékelt kézikönyvben.
Az Engwe kerékpárok esetében a hiba bejelentéséhez minden esetben csatolni kell a kerékpár vázán alul található szériaszámot is: Kép. Ezt a matricát a vásárlás követően érdemes lefotózni és/vagy különösen ügyelni arra, hogy sértetlen és olvasható maradjon!
Alkatrész | Probléma | Mit küldj nekünk az ügyintézéshez? | Hogyan érvényesítheted a garanciát? | Mire van még szükségünk az ügyintézéshez? |
---|---|---|---|---|
Elektronikus alkatrészek | ||||
Akkumulátor | Az akkumulátor nem ér el 20%-nál nagyobb töltöttséget | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Akkumulátor gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma |
Motor | Nem működik, leégett | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Motor gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma |
Kerékpáros komputer | Hibakódot jelez | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Kijelző | Hibakódot jelez | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Töltő | Nem tölt | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Töltő gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma |
Lámpa | Nem világít | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Fém alkatrészek | ||||
Váz | Eldeformálódik, megreped, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Váz gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma |
Első villa | Eldeformálódik, megreped, eltörik; teleszkópos villa esetén a csillapítás nem működik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Nyeregcső | Eldeformálódik, megreped, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Kormány | Eldeformálódik, megreped, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Kormányszár | Eldeformálódik, megreped, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Egyéb vezérlő eszközök | ||||
Gázkar | Nem működik, nem lenyomható/elforgatható | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Fékkar | Nem működik, beragad | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Féktárcsa | Eldeformálódik, megreped, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Váltó és alkatrészei | ||||
Váltókar | Beragad, eltörik | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Első fogaskerék/fogaskerekek | Eldeformálódik, megreped | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
Hátsó fogaskerekek | Eldeformálódik, megreped | Probléma leírása, fotó, videó | Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma | Kerékpár szériaszáma |
A garanciális javítás menete
1. Cserealkatrész biztosítása
A meghibásodott alkatrész helyett a Bixie vagy közvetlenül a gyártó elküldi neked a cserealkatrészt. Az alkatrészek cseréje a hiba komplexitásától függően az alábbi módokon történhet:
- Te magad cseréled ki az alkatrészt, amihez mi és/vagy a gyártó technikai segítséget nyújtunk.
- Az alkatrészt egy általad kiválasztott szakszervizben cserélteted ki. A felmerülő költségek előzetes egyeztetése után a vonatkozó javítási díjat megtérítjük számodra.
- A javítást a gyártó maga végezteti el a partner szervizhálózatában. Ehhez előbb vissza kell juttatnod vagy nekünk, vagy közvetlenül a gyártónak a kerékpárt. Amennyiben a kerékpárt hozzánk juttatod el, mi továbbítjuk azt a gyártó szervizpartneréhez vagy saját szervizpartnerünkhöz.
2. Helyi szakszervizben történő javítás
Amennyiben a kérdéses alkatrész jellemzően elérhető általános kerékpár szakszervizekben, úgy lehetőség van arra, hogy az alkatrészt te cseréltesd ki a hozzád közel eső kerékpárszervizben. Ez esetben az új alkatrész áráról és a szerelés díjáról történő előzetes egyeztetést követően megtérítjük számodra a felmerült költségeket.
3. Saját magad végzed a javítást
Ez esetben a kérdéses alkatrészt te magad szerzed és szereled be. A vonatkozó költségeket előzetes egyeztetést követően megtérítjük számodra.
Fontos: a 1/2., 2. és 3. pont esetén a felmerült költségeket csak abban az esetben térítjük meg, amennyiben arról előzetes kalkulációt küldesz nekünk a szakszerviz árajánlata alapján, illetve az alkatrész beszerzéséről szóló számla másolatát elektronikus úton eljuttatod hozzánk!