Annak érdekében, hogy javítsuk a webshopunk felhasználói élményét, sütiket helyeztünk el benne. Köszönjük, hogy elfogadod ezeket.

Elektromos kerékpár garancia

Amennyiben az elektromos kerékpároddal kapcsolatban probléma lép fel, és úgy gondolod, hogy garanciális problémáról van szó, haladéktalanul fordulj hozzánk ügyfélszolgálati elérhetőségeinken! Ne feledd: a megfelelő karbantartás hiányából és a nem rendeltetésszerű használatból fakadó problémákra, illetve a kopóalkatrészekre nem vonatkozik a garancia! Erről szóló blogbejegyzésünkben, illetve kicsivel lejjebb erről bővebb információkat találsz. Szintén érdemes elolvasnod a kerékpár téli tárolásáról szóló írásunkat, ami rengeteg hasznos információt tartalmaz a bringa megfelelő karbantartásával kapcsolatban, felsorolva olyan hibákat is ennek kapcsán, amik garanciavesztéshez vezethetnek.

A jótállási és szavatossági jogokkal kapcsolatban teljes körű tájékoztatást az Általános szerződési feltételeinkben találsz.

A kerékpárokat 90%-ban összeszerelve szállítjuk. Amennyiben nem rendeled meg a kerékpár összeszerelési szolgáltatásunkat, akkor is neked csak az utolsó néhány, egyszerű lépést kell elvégezni. Az összeszerelés lépéseit megtalálod a kerékpárokhoz küldött (magyar nyelvű) kézikönyvben, valamint az összeszerelésről videós útmutatót is találsz oldalunkon minden kerékpárhoz. Vedd figyelembe, hogy az összeszerelés során a kerékpárban keletkezett sérülésekre, problémákra a garancia nem terjed ki!

Minden esetben ellenőrizd, hogy minden csavar meg van-e húzva, valamint ellenőrizd a fék és a váltó beállítását is! Amennyiben bizonytalan vagy azzal kapcsolatban, hogy képes vagy-e összeszerelni a kerékpárt, inkább fordulj szakember segítségéhez!

Mi nem számít garanciális hibának?

Az alábbi felsorolás nem terjed ki minden eshetőségre, de igyekeztünk összefoglalni a tipikus eseteket, amikor jellemzően nem a termék minősége okozza a problémát (tehát garanciális esetről beszélünk), hanem a felhasználásból fakadó gondatlanság vagy egyszerűen csak használati amortizáció.

  • A kerékpárt házilag szeretnéd megjavítani, vagy épp valamilyen funkcióját felturbózni, módosítani, de a folyamat során kárt teszel benne.
  • A külső és belső gumi kopása, illetve valamilyen külső behatás miatti sérülése (kátyú, megpadkázás, illetve szög, tüske és barátai).
  • Az első és hátsó felnik deformációja (felütés, nyolcas stb.).
  • A lánc illetve vezetékek szakszerűtlen javítása vagy épp durva külső behatás miatti szakadása, felcsavarodása.
  • A váltó és fék elállítódása a használat során a bowdenek megnyúlása miatt.
  • A kerékpár kézikönyvében előírt karbantartási műveletek elmulasztása vagy nem megfelelő elvégzése (pl. a teleszkóp nem kap megfelelő és rendszeres tisztítást és zsírozást, ezért tönkremegy).
  • Bármilyen egyéb kopás, a festés sérülése, és minden olyan sérülés, ami a normál, természetes használat során keletkezik.
  • Nem rendeltetésszerű használat: minden olyan sérülés, ami a nem normál, természetellenes használat során keletkezik (downhill, ugratás, lépcsőzés stb.)

Garancia időtartama

A jótállás időtartama fogyasztónak minősülő vásárlók esetén:

  • 10 000 forint - 249 999 forint értékű termék esetén 2 év,
  • 250 000 forint vagy afölötti értékű termék eseték 3 év.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetén a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év.

A garanciális igény érvényesíthetőségének határideje a termék kézhezvételétől (futár esetén a kiszállítás, személyes átvétel esetén az átvétel dátuma) számítódik.

Garanciális alkatrészek és ügyintézés menete

A garanciális ügyintézést megkönnyíted, ha rögtön az első megkereséskor csatolsz fotó(ka)t és/vagy videó(ka)t a fennálló problémáról. Amennyiben ez alapján úgy látjuk, hogy valóban garanciális problémáról van szó, és a hiba házilag vagy egy hozzád közeli szakszervizben is javítható, postai úton haladéktalanul cserealkatrészt küldünk, illetve finanszírozzuk a kerékpár javíttatásának költségeit. Amennyiben a hiba eredete nem megállapítható a felvételek alapján és/vagy az általad kiválasztott szakszerviz nem vállalja a javítást, a terméket vissza kell küldened hozzánk, és mi szakértő segítségével kivizsgáljuk, hogy valóban garanciális problémáról van-e szó, és a javítást is mi intézzük.

A garanciális ügyintézés során legtöbb esetben közvetlen kapcsolatot létesítünk a kerékpár gyártójával, és vele együttműködve dolgozunk a probléma mielőbbi elhárításán.

Az alábbi táblázatban összefoglaljuk a garanciális alkatrészekre és a meghibásodás esetén az ügyintézés menetére vonatkozó legfőbb tudnivalókat. A hibakódok listáját megtalálod a kerékpárhoz mellékelt kézikönyvben.

Az Engwe kerékpárok esetében a hiba bejelentéséhez minden esetben csatolni kell a kerékpár vázán alul található szériaszámot is: Kép. Ezt a matricát a vásárlás követően érdemes lefotózni és/vagy különösen ügyelni arra, hogy sértetlen és olvasható maradjon!

Alkatrész Probléma Mit küldj nekünk az ügyintézéshez?     Hogyan érvényesítheted a garanciát?     Mire van még szükségünk az ügyintézéshez?
Elektronikus alkatrészek
Akkumulátor Az akkumulátor nem ér el 20%-nál nagyobb töltöttséget Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Akkumulátor gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma
Motor Nem működik, leégett Probléma leírása, fotó, videó   Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma     Motor gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma
Kerékpáros komputer Hibakódot jelez Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma        Kerékpár szériaszáma
Kijelző Hibakódot jelez Probléma leírása, fotó, videó   Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Töltő Nem tölt Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Töltő gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma
Lámpa Nem világít Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Fém alkatrészek
Váz Eldeformálódik, megreped, eltörik Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Váz gyártási szériaszáma, kerékpár szériaszáma
Első villa Eldeformálódik, megreped, eltörik; teleszkópos villa esetén a csillapítás nem működik Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Nyeregcső Eldeformálódik, megreped, eltörik Probléma leírása, fotó, videó   Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Kormány Eldeformálódik, megreped, eltörik Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Kormányszár Eldeformálódik, megreped, eltörik Probléma leírása, fotó, videó  Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Egyéb vezérlő eszközök
Gázkar Nem működik, nem lenyomható/elforgatható Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Fékkar Nem működik, beragad Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Féktárcsa Eldeformálódik, megreped, eltörik Probléma leírása, fotó, videó   Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Váltó és alkatrészei
Váltókar Beragad, eltörik Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Első fogaskerék/fogaskerekek Eldeformálódik, megreped Probléma leírása, fotó, videó Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma
Hátsó fogaskerekek Eldeformálódik, megreped Probléma leírása, fotó, videó   Jótállási jegy, rendelési szám, rendelés dátuma Kerékpár szériaszáma

 

A garanciális javítás menete

1. Cserealkatrész biztosítása

A meghibásodott alkatrész helyett a Bixie vagy közvetlenül a gyártó elküldi neked a cserealkatrészt. Az alkatrészek cseréje a hiba komplexitásától függően az alábbi módokon történhet:

  1. Te magad cseréled ki az alkatrészt, amihez mi és/vagy a gyártó technikai segítséget nyújtunk.
  2. Az alkatrészt egy általad kiválasztott szakszervizben cserélteted ki. A felmerülő költségek előzetes egyeztetése után a vonatkozó javítási díjat megtérítjük számodra.
  3. A javítást a gyártó maga végezteti el a partner szervizhálózatában. Ehhez előbb vissza kell juttatnod vagy nekünk, vagy közvetlenül a gyártónak a kerékpárt. Amennyiben a kerékpárt hozzánk juttatod el, mi továbbítjuk azt a gyártó szervizpartneréhez vagy saját szervizpartnerünkhöz.

2. Helyi szakszervizben történő javítás

Amennyiben a kérdéses alkatrész jellemzően elérhető általános kerékpár szakszervizekben, úgy lehetőség van arra, hogy az alkatrészt te cseréltesd ki a hozzád közel eső kerékpárszervizben. Ez esetben az új alkatrész áráról és a szerelés díjáról történő előzetes egyeztetést követően megtérítjük számodra a felmerült költségeket.

3. Saját magad végzed a javítást

Ez esetben a kérdéses alkatrészt te magad szerzed és szereled be. A vonatkozó költségeket előzetes egyeztetést követően megtérítjük számodra.

Fontos: a 1/2., 2. és 3. pont esetén a felmerült költségeket csak abban az esetben térítjük meg, amennyiben arról előzetes kalkulációt küldesz nekünk a szakszerviz árajánlata alapján, illetve az alkatrész beszerzéséről szóló számla másolatát elektronikus úton eljuttatod hozzánk!