Annak érdekében, hogy javítsuk a webshopunk felhasználói élményét, sütiket helyeztünk el benne. Köszönjük, hogy elfogadod ezeket.

Egy ebike kopó alkatrész listája

Az ebike kopó alkatrész listája semmiben nem tér el a hagyományos biciklikétől. Attól, hogy van egy motor, akku és vezérlés, a kopó alkatrészek ugyanazok. Valószínűleg a legtöbbek számára ez így önmagában nem mond sokat. A kopó alkatrész fogalma a garanciális ügyintézés során szokott felmerülni, hiszen ezek azok a kerékpár-elemek, amelyekre nem vonatkozik a garancia. Nézzük meg, mit is takar a kifejezés! (Nem, nem a kitartó lábakat, a jó szemet és a szimatoló orrot, bár kétségtelenül ezek is kopó alkatrészek. LOL.)

Mi számít ebike kopó alkatrésznek és mitől, hogyan kopnak ezek?

A láncok és fogaskerekek, a nyereg és a fékbetétek, a markolatok, valamint a gumik mind klasszikus kerékpár- és elektromos bicikli kopó alkatrészek. Ezek azok az elemek, amik jellegükből fakadóan a használat során egyértelműen kopnak, veszítenek az eredeti állapotukból és ez természetes. Gondolj csak bele, hogy a fékbetétek vagy köznapi elnevezéssel fékpofák szükségszerűen puhább anyagból, általában erős gumiból készülnek, hogy stabil fogást biztosítsanak, ugyanakkor ne sértsék a mozgó felnit. Ennél fogva egyértelmű, hogy idővel elhasználódnak. Hogy meddig marad ép és biztonságos a fékbetéted, nagymértékben rajtad áll. Ha jól biciklizel és nem satufékkel szoktál megállni, vagy viszonylag keveset gurulsz le lejtőn, félig behúzott fékkel, akkor sokkal tovább bírja. A gumikkal ugyanez a helyzet. A megfelelően kíméletes és hozzáértő használat mellett a kerékpárgumik, bár egyértelműen a szokványos kerékpár- és ebike kopó alkatrész kategóriába tartoznak, sokáig kiszolgálhatnak. Ha vigyázol a durva élekkel, a rossz minőségű talajjal és igyekszel nem rámenni olyasmire, ami kiszúrja, felsérti a gumikat, akkor aszfalton, földúton, kavicsos terepen sem kell a gumik gyors elhasználódásától tartanod. Az óvatos, megfontolt fékezés nem csak a fékbetéteket kíméli, de a gumik állapotát is.

A biciklilánc is ebike kopó alkatrész, ezért érdemes rá vigyázni és elvégezni a szükséges karbantartási munkákat a szükséges gyakorisággal. Legalább félévente nézd meg, vagy ha nem értesz hozzá, nézesd meg, tisztíttasd ki és kenesd a láncokat és az egyéb mozgó alkatrészeket! Gazban, sárban, porban jártál? Akkor használat után is jót tesz az átvizsgálás és szükség esetén némi beavatkozás.

Az akku és a féktárcsa akkor nem ebike kopó alkatrész?

Az ebike kopó alkatrész szempontjából azért nem különbözik a hagyományos kerékpároktól, mert amiben eltér, az az elektronika. A motor, az akkumulátor és a vezérlő nem kopó alkatrészek, ahogy nem számít annak egy bármilyen akku, egy elektronikai eszköz és valamennyi motor sem. Igaz, hogy ezek az eszközök is természetükből fakadóan idővel elhasználódnak, ám bizonyos meghibásodásaik esetén érvényes rájuk a vállalt garancia. A motornak és a Samebik-okban lévő 18650 akkunak megvan a maga várható élettartama, amit megfelelő használat mellett hoznak is. Ha rosszul töltöd, ha rosszul használod, akkor értelemszerűen esélyes, hogy hamarabb cserére vagy javításra szorulnak, viszont ettől még nem tartoznak a hivatalosan kopó alkatrésznek nevezett elemek csoportjába.

A féktárcsa már érdekesebb kérdés, mert akad, ahol kopó alkatrészként kezelik, de legtöbb gyártó és forgalmazó bizonyos meghibásodások esetére garanciát vállal rá. A féktárcsa egy masszív fémlap, ami igen erős külső hatásoknak is ellenáll, ezért nehéz róla kopó alkatrészként beszélni, miközben azért előfordulhatnak speciális esetek, amikor akár meg is repedhet.

Ha szeretnéd tudni, hogy az általad használt vagy megvásárolni kívánt elektromos kerékpár esetén mi az, ami ebike kopó alkatrész, akkor nézd meg a garanciális feltételeket vagy kérdezd meg tőlünk! Az általunk forgalmazott ebike-okról bármikor szívesen beszélünk veled, kérdés esetén hívj vagy írj bátran a Bixie Bike Kft. elérhetőségeire!