Annak érdekében, hogy javítsuk a webshopunk felhasználói élményét, sütiket helyeztünk el benne. Köszönjük, hogy elfogadod ezeket.

Így változik a kötelező ebike biztosítás 2024 júliusában

Bixie csapat - 2024. 06. 17. 20:35:42
Így változik a kötelező ebike biztosítás 2024 júliusában
Ismét összeszedtünk nektek mindent, amit tudni lehet az ebike biztosítás 2024 július 16-tól életbe lépő változásairól. Kire vonatkozik, mennyibe fog kerülni és egyáltalán minek van rá szükség? Légy naprakész Elektromosan Jobb magazinunk segítségével!
Az ebike biztosítás 2024 július 16-tól megint megváltozik, kiegészül egyéb mikromobilitási eszközökre vonatkozóan és szigorodik az elektromos kerékpároknál. Ezek a változások fontosak minden olyan felhasználó számára, aki elektromos közlekedési eszközöket használ, így a meglévő vagy új Bixie családtagoknak is jelentősek, hiszen rájuk is vonatkoznak. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009.évi LXII. törvény új rendelkezéseit 2024. április 30-án hirdették ki, de még van időnk felkészülni és intézkedni, mert a bankok is csak most állítják össze a díjtarifáikat. Hogy milyen konstrukciókra kell számítani, azt a Mabisz sem tudja még, de a kötelező ebike biztosítás megkötése eddig sem volt egyszerű és egyértelmű folyamat. Nézzük, mire készüljünk a nyár közepéig!

Hogyan változik az ebike biztosítás 2024-ben?

Az ebike biztosítás 2024-től minden elektromos kerékpár tulajdonos számára elengedhetetlen lesz, ha komolyabb, erősebb járművel közlekedik. Az új rendelet pontosan meghatározza, hogy milyen súly, mekkora tervezett sebesség és milyen hajtási mód esetén kell biztosítást kötni az elektromos rollerekre, kerékpárokra és egyéb közlekedési eszközökre. Tehát sokaknak kell július közepétől kgfb-t kötni az eddig gondtalanul használt elektromos járgányukra, mert 25 kg fölötti saját súly esetén mindenre kötelező a biztosítás, ami önállóan 14km/h-nél gyorsabban képes haladni. A könnyebek sem ússzák meg, ha a tervezett sebességük meghaladja a 25km/h-t, de jó hír, hogy azokra, amiknek nincs önálló meghajtása (kivéve a 45km/h-t hozni tudó S-pedelecek), nem kell biztosítás. Jó tudni a különböző járgányok csoportosítását, tehát, hogy mi az a pedelec, S-pedelec, ebike moped, hogy könnyebben eligazodjunk most és a későbbi – várható – változások rengetegében. Nézzük pontosítva:

Elektromos Rollerek

Az új szabályozás szerint az elektromos rollerekre kötelező kgfb-t kötni. Azok az elektromos rollerek, amelyek tömege nem haladja meg a 25 kg-ot, de tervezési sebességük eléri a 25 km/h-t, kötelező biztosítással kell rendelkezniük. Az ennél nehezebb rollerekre akkor kell biztosítást kötni, ha a tervezési sebességük 14 km/h​ vagy magasabb. Ez vonatkozik az elektromos gördeszkákra is.

Pedelec

A pedelec olyan elektromos kerékpár, amelynél a motor kizárólag a pedállal történő hajtásra segít rá, és legfeljebb 25 km/h sebességig működik. Ezek a járművek mentesülnek a kgfb-kötelezettség alól, mivel a motor csak rásegít a pedálozásra, és nem képes önálló hajtásra.

S-pedelec

Az S-pedelec esetében a motor szintén a pedállal történő hajtásra segít rá, de ezek a kerékpárok akár 45 km/h sebességet is elérhetnek. Itt az ebike biztosítás 2024 előtt is kötelező volt, továbbá a használatukhoz sisak viselése és jogosítvány is szükséges​.

E-bike

A korszerű e-bike olyan elektromos kerékpár, amely pedálozás nélkül is képes önálló mozgásra, ezért segédmotoros kerékpárnak minősül, így kötelező rá a kgfb. Egy korszerű elektromos kerékpár jogosítvány és bukósisak nélkül sem vezethető, úgyhogy kezdő ebike-osként vagy lelkes érdeklődőként érdemes csekkolni az elektromos kerékpár jogszabály jelenleg is hatályos alapjait.

Mire jó az ebike biztosítás 2024-es szigorítása?

Bár sokan berzenkednek az új szabályok miatt, alapvetően a közlekedésben részvevők érdekeit szolgálja a szigorítás. Az új, elektromos roller, gördeszka és ebike biztosítás 2024-ben életbe lépő szabályai segítenek abban, hogy mindenki biztonságosabban közlekedhessen és baleseteknél könnyebb legyen a kárrendezés. 

Eddig az elektromos kerékpárok (e-bike-ok) esetén a kgfb nem volt kötelező, amennyiben a járművet emberi erő hajtotta, és a motor teljesítménye nem haladta meg a 300 Wattot, illetve a sebessége nem lépte túl a 25 km/h-t. Az S-pedelec kerékpároknál, amelyek sebessége elérhette a 45 km/h-t, már szükséges volt a kötelező biztosítás és a bukósisak használata, hasonlóan a segédmotoros kerékpárokhoz. Az olyan elektromos bringák esetén pedig, mint amilyeneket nálunk is találtok, tehát van moped mód, eddig is kellett a kgfb, bukósisak és még jogsi is. Mivel a közlekedésben egyre elterjedtebbek a mikromobilitási eszközök, e-rollerek, elektromos gördeszkák és különösen az ebikeok, valószínűleg további változásokra lehet számítani, nem csak a kgfb, de a KRESZ terén is.

Ezekről folyamatosan beszámolunk nektek, úgyhogy az kötelező ebike biztosítás 2024-es változásaiért érdemes követnetek az #elekromosanjobb magazinunkat!