Annak érdekében, hogy javítsuk a webshopunk felhasználói élményét, sütiket helyeztünk el benne. Köszönjük, hogy elfogadod ezeket.

Fenntartható közlekedés? E-bike!

A fenntartható közlekedés égetően fontos téma. Szó szerint, ugyanis a különböző robbanómotorokban elégő olajszármazékokból ered a globális szén-dioxid kibocsátás ötöde. A C02-emisszió nagyjából 20 százalékáért Magyarországon is a közlekedés, tehát az autók, motorok, buszok, kamionok, dízelmozdonyok és egyéb robbanómotoros járművek felelnek. Ezek száma pedig intenzíven nő, miközben a légkör is melegszik, nyáron konkrétan forrósodik. Tehetsz ellene! A megoldás a kerékpár, az ideális megoldás pedig az elektromos kerékpár!

Mit tart fenn a fenntartható közlekedés?

A fenntartható közlekedés kifejezés azt jelenti, hogy közlekedésünkkel nem terheljük a környezetet, járműveinkkel nem bocsátunk ki jelentős mennyiségű károsanyagot, ugyanakkor fenntartunk egy élhető, hatékony közlekedési kultúrát is, hogy a világ vége továbbra se a falu széle, vagy a kerület határa legyen. A fenntartható közlekedés alapvető eszközei jelenleg a különböző villanymotorok, az akkumulátoros autók és főhőseink, az elektromos biciklik. Mielőtt előnyeik ecsetelésébe fognánk, nézzük a riasztó tényeket!

Magyarországon 2000-ben kevesebb, mint 2,4 millió gépjármű volt üzemben, idén ez a szám már bőven meghaladja a 4 milliót. Bár egyre több közöttük az elektromos- és hibrid-autó, túlnyomó többségük még mindig dízelolajat vagy benzint éget és továbbra is szén-dioxiddal terheli a légkört. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt bárki megtapasztalhatja, ha csúcsforgalom idején vesz pár mély lélegzetet a Nagykörúton. De jobban teszi, ha csak a számokkal ismerkedik meg. 

Füst, korom, por, zaj, szén-dioxid – a nem fenntartható közlekedés kulcsszavai

Egy átlagos személygépkocsi teljes pályafutása során minden megtett kilométeren átlagosan 152 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Tehát 100 kilométerenként 15 kg CO2-t, ami brutális mennyiség! Képtelenség, mondhatnánk erre, és joggal, hiszen egy átlag autó 100 km-en nem használ el 5-6 liter üzemanyagnál többet. Valóban, azonban a Bosch és a TÜV Rheinland közös kutatásán alapuló emissziós értékek az egyes járművek előállítása során keletkezett környezeti terheléssel is számolnak. Ilyen értelemben pedig még a hagyományos kerékpároknak is van egy kicsinyke környezeti lábnyoma, hiszen a gyártásukhoz használt anyagok, alkatrészek előállítása, az összeszerelésükkel és szállításukkal járó tevékenységek elkerülhetetlenül együtt járnak némi CO2 kibocsátással. Csakhogy míg egy személyautónál ez a mennyiség 152 gramm egy utaskilométerre vetítve, addig egy elektromos kerékpárnál csupán 2 gramm! Hogy teljes legyen a kép, elektromos vasúti járműveknél ez az érték 29 gramm, buszoknál 111 gramm, repülőgépek esetében pedig 284 gramm minden utaskilométerre számolva. Az átlagos személyautók és különösen a repülőgépek tehát aligha férnek bele a fenntartható közlekedés koncepciójába, az elektromos kerékpárok ellenben a lehető legkedvezőbb alternatívát jelentik. Az üvegházhatást növelő szén-dioxid kibocsátás mellett a robbanómotoros járművek egyéb károsanyagokat is pöfögnek magukból, ráadásul komoly zajforrások is. Az elektromos autók, ebike-ok e téren is környezetkímélőbbek.

Elektromos kerékpárok emissziója?

És hogy mennyi egy ebike tényleges emissziója, azaz mennyi káros anyag távozik belőle, miközben velünk suhan az utakon? Nos, konkrétan semmi. Nulla. Az elkészült, használatban lévő elektromos kerékpárnak egyszerűen nincs károsanyag-kibocsátása, ahogyan egy villanykörtének vagy egy békebeli drótszamárnak sincs. Az előállításuk során óhatatlanul történik károsanyag-kibocsátás, mint azt fentebb láthattuk, de ez sem több, mint egy hagyományos kerékpár esetében. Az ebike tehát a fenntartható közlekedés valódi zászlóshajója. Ha elérkezettnek látod az időt, hogy te is elektromos közlekedésre állj át, akkor ehhez a Samebike RS-A01 kerékpárt ajánljuk neked, ami egy kényelmes és strapabíró ebike mindennapos használatra - szuper kényelmes üléssel, kosárral és csomagtartóval.